Wat is Employer Branding?

Employer branding is een strategische aanpak die bedrijven gebruiken om een aantrekkelijk merk neer te zetten om toptalent te werven en te behouden.


Employer branding is dé manier om jouw bedrijf te onderscheiden van anderen! In tijden van een zeer krapte arbeidsmarkt wil jij dat jouw bedrijf bij potentiële sollicitanten eruit springt. Dit doe je door met employer branding de identiteit en reputatie van jouw bedrijf, en waarden als werkgever naar buiten te communiceren.

Maar employer branding draait om meer dan alleen een goede communicatie. Die communicatie moet namelijk ook overeenkomen met jouw bedrijfscultuur. Hoe stel jij je als werkgever op naar jouw werknemers? Kloppen de normen en waarden met de verwachtingen en behoeften van jouw werknemers? Hoe jij jouw interne zaken op orde hebt ligt ten grondslag aan een goede employer branding🎨.

Het effect van employer branding

Heb je de tijd genomen jouw bedrijfscultuur, waarden en unieke kenmerken vast te stellen? Heb je dit kunnen doorzetten in een effectief werkgeversmerk? En houd je jouw brandingstrategie up-to-date? Dan kun je de volgende effecten verwachten:

  • Hogere retentie van personeel: werknemers zijn immers bij jouw terecht gekomen vanwege jouw bedrijfsbeleid en die komt overeen met wat zij willen!
  • Hogere productiviteit: jouw werknemers ervaren de werkplek als fijn, en dat zie je terug in de bedrijfsresultaten;
  • Verminderde recruitmentkosten: klopt de communicatie over jouw bedrijf dan zullen potentiële werknemers zich sneller op hun plek voelen;
  • Verbeterde bedrijfsreputatie: Klanten en investeerders doen namelijk eerder  zaken met jouw bedrijf als jij je positief positioneert als werkgever en zien dat jij investeert in de ontwikkeling en het welzijn van jouw werknemers.

Tijd om dit ook voor jouw bedrijf te laten werken!

Recruitment op basis van feiten. Dat zorgt voor een beter resultaat. Wij hebben jouw ideale handleiding. Wanneer heb je tijd om het er over te hebben?

   

          Plan een kennismaking in