CTR (Click-Through-Rate / doorklikratio) is een ratio die wordt gebruikt om de effectiviteit van online marketinguitingen te meten.

RIAT staat voor Rapid Implicit Association Task en is een methode die onbewuste associaties meet door de test te laat plaatsvinden onder tijdsdruk.


CTR wordt berekend als het aantal klikken dat op een advertentie, pagina, nieuwsbrief et cetera wordt ontvangen, gedeeld door het aantal keren dat deze uiting is weergegeven, uitgedrukt in percentages📏.

Voorbeeld: Wanneer een advertentie 1000 keer wordt weergegeven en 80 klikken ontvangt, is de CTR 8% (80/1000 x 100%).

CTR is een belangrijke statistiek, omdat het een indicatie geeft hoe fascinerend en relevant een marketinguiting is voor jouw publiek. Daarnaast helpt het adverteerders om campagnes te optimaliseren om beter resultaat te behalen.

Pas op: Rage Clicks kunnen je CTR verhogen. Dit wil je voorkomen.

Hoe verhoog je de CTR van jouw marketinguiting?

Uiteraard zijn er verschillende methodes om je CTR te verhogen. Hier zijn een aantal tips:

  1. Verbeter jouw kopteksten. Dit is het eerste wat jouw publiek ziet. Titels en subkoppen moeten pakkend zijn en begrijpelijk. Houd het kort en krachtig.
  2. Gebruik visuals. Mooie plaatjes en kleuren grijpen meteen de aandacht. Gebruik afbeeldingen die relevant zijn voor de content die je deelt.
  3. Maak gebruik van persuasive copy in knoppen. Dit kun je doen door bijvoorbeeld the techniek ‘you-phrasing’ te gebruiken. Daarbij gebruik je 3x vaker ‘ik’ en ‘jij’ dan ‘wij’.

Door deze strategieën te implementeren, kun je jouw CTR verhogen. Onthoud: Het verhogen van de CTR is een doorlopend proces dat constante monitoring en optimalisatie vereist.

Tijd om dit ook voor jouw bedrijf te laten werken!

Recruitment op basis van feiten. Dat zorgt voor een beter resultaat. Wij hebben jouw ideale handleiding. Wanneer heb je tijd om het er over te hebben?

   

          Plan een kennismaking in