Neuromarketing is een vakgebied die (neuroimaging) technieken toepast om consumentengedrag te analyseren en te begrijpen.
Een groot gedeelte van onze cognitieve verwerking vindt plaats onbewust. Dit is ook de reden waarom consumenten keuzes die ze maken in de toekomst vaak niet goed kunnen voorspellen. Marktonderzoeken die gebruik maken van vragenlijsten📋kunnen daarom een vertekend beeld geven van de échte wensen en benodigdheden van jouw consumenten. De antwoorden die worden geformuleerd zijn bewust, gecontroleerd en doordacht. Daarnaast zijn ze ook vaak afgestemd of wat sociaal wenselijk is om te horen.
Hoe neuromarketing jouw marketing naar de top brengt
Wil je jouw marketingstrategie zo effectief mogelijk maken dan is het belangrijk om de échte wensen en benodigdheden van jouw consumenten in kaart te brengen. Neuromarketing is daarvoor dé oplossing💡. Op basis van neuroimaging technieken kunnen bijvoorbeeld associaties, mismatches, en emoties worden gedefinieerd. Veel gebruikte technieken zijn: Eye Tracking, RIAT, EEG, fNIRS en fMRI.
Ook wij maken gebruik van bovenstaande technieken. Echter in combinatie met profiling zijn wij in staat deze resultaten om te zetten naar advies over doelgroep, communicatie en conversieverhoging.