Associatief Recruitment Model™

De wetenschappelijke
oplossing voor elk
recruitment probleem

  1.5 associatieonderzoek
  12 verschillende domeinen
  250.000 vacaturebezoekers

Dat associatieonderzoek hebben we gedaan met de beste technieken: RIAT (Rapid Implicit Association Task), fMRI onderzoek, data profiling en consumer profiling.

Dit alles om je te vertellen dat wij aantoonbaar een oplossing hebben voor elk recruitment probleem in jouw recruitment Funnel!

De expertise die jou het bewijs levert

Welk probleem wil jij oplossen?

Betere campagnes

Campagnes die jouw merk en vacatures beter laten scoren. CTR’s die verbazingwekkend hoog zijn binnen precies de doelgroep die jij wilt.

Geschiktere sollicitanten

Trek de juiste sollicitanten aan. Op basis van pleidingsniveau, ervaring of passend binnen je bedrijfscultuur. Laat je recruiter aannemen in plaats van afwijzen.

Lagere CPH

Een lagere cost-per-hire (CPH) zorgt ervoor dat jij je budget kan gebruiken om meer mensen aan te nemen, of anders in te zetten.

Lagere Time per Hire

Zo kunnen Recruiters bezig zijn met gesprekken die ergens toe leiden. Verlaag je time-per-hire (TPH) en bespaar zo op de verborgen kosten.

Beter op Indeed

Scoor beter op platformen zoals indeed. De kosten per sollicitant gaan omlaag terwijl de kwaliteit van de sollicitant omhoog gaat.

Recruitment Marketing Automation

Automatiseer je recruitment marketing met het Associatief Recruitment Model™. Dan ben je echt klaar om te vliegen.

Maar wat houdt het eigenlijk in?

De expertise die jou het bewijs levert

Associatief Recruitment model™ Explained

Jouw doel: de meest geschikte sollicitant aantrekken, terwijl je kosten en tijd zo laag mogelijk houdt. Maar hoe doe je dat?

Jouw oplossing: Het Associatief Recruitment Model™ brengt de wensen en behoefte van jouw vacaturebezoeker in kaart. Hierdoor kan jij jouw funnel perfect afstellen op jouw gewenste vacaturebezoeker. Wacht niet langer en kom erachter hoe het Associatief Recruitment Model™ werkt en jou kan helpen.

Ervaar zelf het succes!

Hoe doet neurowetenschap dat?

De basis van het Associatief Recruitment Model™

Associaties waarop jouw sollicitant beslissingen neemt

Onderzochte domeinen

We hebben in 12 domeinen associaties onderzocht. Eind 2023 zijn dat er 24. Hierin hebben we een onderverdeling gemaakt tussen:

  • Senioriteit: starters, doorstromers en seniors. Los daarvan hebben we ook de aankomende Gen-Z getest;
  • Opleidingsniveau: MBO, HBO & WO geschoolden;
  • Branche: Alpha, Beta & Gamma persoonlijkheden;
  • Gender: verschillen tussen mannen en vrouwen.
Waste & Personal Branding

De waste vind je in de overlap tussen opleidingsniveau profielen. Denk aan gelijke associaties tussen MBO en HBO op hetzelfde profiel. Filter ze er uit en je waste, TPH en CPH, vallen omlaag!

De personal branding vind je in overlap tussen senioriteit profielen. Zoek je een doorstromer maar spreek je een starter ook aan? Die kan je mooi bewaren in een talentpool. De exit-triggers zullen de niet gewenste senioriteit eruit filteren.

Gedragsmodellen binnen het model

Geef je ideale kandidaat de ervaring die hij nodig heeft

Door middel van data profiling zijn drie grote gedragsmodellen ontdekt wanneer het gaat om sollicitanten:

  • De scanner – Scant globaal de pagina en converteert als het bevalt wat hij ziet.
  • De verdieper – Scant globaal de pagina en verdiept daarna in 1 of 2 punten die hij belangrijk vindt.
  • De onderzoeker – Wil alles lezen en is groot fan van FAQ’s. Verreweg de meest rationele beslisser en/of zekerheidszoeker.

Afhankelijk van jouw profiel, domein en functie heeft je ideale kandidaat een voorkeur voor een van deze modellen. Je landingspagina afstemmen op jouw profiel zorgt direct voor meer en betere sollicitanten.

Wat zijn de gevolgen voor mijn marketing funnel?

De basis van het Associatief Recruitment Model™

Je totale recruitment marketing funnel perfect afgesteld

Stel je gehele candidate journey perfect af op de ideale kandidaten. Van eerste contact tot het tekenen van het contract.

  • Je marketing campagnes bereiken precies de juiste mensen en hebben een optimale CTR;
  • Platformen als indeed behalen resultaten die eerder onmogelijk leken;
  • Je website- en vacaturepagina is afgestemd op jouw ideale kandidaat en converteert daarom vele malen beter;
  • Je recruitment funnel is optimaal ingericht om je kandidaat te servicen en je recruiter te ontlasten.

Kort gezegd: Dit had er veel eerder moeten zijn. Start jij ook met het toevoegen van wetenschap?

Hoe werkt die recruitment marketing automatisering dan?

De kers op je recruitment taart

Recruitment marketing automation

Geen vereiste voor het Associatief Recruitment Model. Wel een absolute toevoeging: recruitment marketing automation. Dit gaat verder dan het automatiseren van campagnes en taken. Het slim inzetten van recruitment marketing automation zorgt dat de ideale candidate journey bereikt wordt:

20230116_NFIntern_Website_Iconen_Vink_geenrand  Neem werk weg van recruiters voor een lagere TPH;
20230116_NFIntern_Website_Iconen_Vink_geenrand  Zet afhankelijk van gedrag bepaalde advertentie sequenties aan om je kandidaat te converteren;
20230116_NFIntern_Website_Iconen_Vink_geenrand  Weet waar je sollicitant op aan gaat zodat je hem kan nurturen voor hij het contract aangeboden krijgt;
20230116_NFIntern_Website_Iconen_Vink_geenrand  Verkort het beslisproces van de kandidaat wanneer er meerdere kapers op de kust zijn;
20230116_NFIntern_Website_Iconen_Vink_geenrand  Laat dynamisch precies dat zien wat je kandidaat wilt zien en/of nodig heeft;

En nog veel meer. Wij zijn enorm fan van HubSpot als recruitment marketing automation platform en hebben dit zelfs al als Applicant Tracking System (ATS) ingezet bij verschillende klanten. Maar veel andere ATS systemen hebben ook al goed ingebouwde mogelijkheden.

Hoe dan ook: Je gaat ermee scoren

Wat is de wetenschap achter het model?

Trots op kennis

De skills die wij hebben ingezet om tot het Associatief Recruitment Model™ te komen.

Neurowetenschap

Via RIAT & fMRI studies hebben we de exacte associatie boven water gehaald in verschillende domeinen.

Data Profiling

Met data profiling haalden we de verschillende gedragsmodellen boven water. We weten precies welk type kandidaat, welk online gedrag laat zien.

Consumer Profiling

Consumer profiling koppelt data uit neurowetenschappelijk onderzoek en data profiling aan elkaar om tot de juiste profielen en doelgroepen te komen.

Recruitment Marketing

Veel beter scorende campagnes die alle benchmarks overstijgen. Het resultaat: Meer en betere kandidaten.

Conversie Optimalisatie

Conversie Optimalisatie over de gehele funnel heeft ons laten zien welke inzet, op welk moment werkt. Koppel daar de juiste associaties aan en je funnel staat als een huis.

Tijd om dit ook voor jouw bedrijf te laten werken!

Recruitment op basis van feiten. Dat zorgt voor een beter resultaat. Wij hebben jouw ideale handleiding. Wanneer heb je tijd om het er over te hebben?

   

          Plan een kennismaking in

Kennisbank artikelen

Verrijk jouw kennis over het Associatief Recruitment Model!