Skip to content
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Het enige Nederlands marketingbureau dat Neurowetenschap & Profiling combineert ×

Associatief Recruitment Model™

De wetenschappelijke oplossing voor elk recruitment probleem

20230105_Neuroventures_Elementen_Algemeen_PijlRechts_Rand
 1.5 associatieonderzoek
20230105_Neuroventures_Elementen_Algemeen_PijlRechts_Rand 12 verschillende domeinen
 20230105_Neuroventures_Elementen_Algemeen_PijlRechts_Rand250.000 vacaturebezoekers
 
Dat associatieonderzoek hebben we gedaan met de beste technieken: RIAT (Rapid Implicit Association Task), fMRI onderzoek, data profiling en consumer profiling.
 
Dit alles om je te vertellen dat wij aantoonbaar een oplossing hebben voor elk recruitment probleem in jouw recruitment Funnel!

Associatief Recruitment Model

De wetenschappelijke oplossing voor elk recruitment probleem

20230105_Neuroventures_Elementen_Algemeen_PijlRechts_Rand  1.5 jaar associatieonderzoek
20230105_Neuroventures_Elementen_Algemeen_PijlRechts_Rand  12 verschillende domeinen
20230105_Neuroventures_Elementen_Algemeen_PijlRechts_Rand  250.000+ vacaturebezoekers
Dat associatieonderzoek hebben we gedaan met de beste technieken: RIAT (Rapid Implicit Association Task), fMRI onderzoek, data profiling en consumer profiling.
 
Dit alles om je te vertellen dat wij aantoonbaar een oplossing hebben voor elk recruitment probleem in jouw recruitment Funnel!
Wat wij voor jou kunnen betekenen

Welk probleem wil jij oplossen?

Wat wij voor jou kunnen betekenen

Welk probleem wil jij oplossen?

2023_NF_Megafoon

Betere campagnes

Campagnes die jouw merk en vacatures beter laten scoren. CTR's die verbazingwekkend hoog zijn binnen precies de doelgroep die jij wilt.

20230516_NFIntern_ARM_Blog_Icon_betererecruitment

Geschiktere sollicitanten

Trek de juiste sollicitanten aan. Op basis van pleidingsniveau, ervaring of passend binnen je bedrijfscultuur. Laat je recruiter aannemen in plaats van afwijzen.

20230516_NFIntern_ARM_Blog_Icon_CPH

Lagere CPH

Een lagere cost-per-hire (CPH) zorgt ervoor dat jij je budget kan gebruiken om meer mensen aan te nemen, of anders in te zetten. 

20230516_NFIntern_ARM_Blog_Icon_TPH

Lagere Time per Hire

Zo kunnen Recruiters bezig zijn met gesprekken die ergens toe leiden. Verlaag je time-per-hire (TPH) en bespaar zo op de verborgen kosten. 

20230516_NFIntern_ARM_Blog_icon_Indeedlogo

Beter op Indeed

Scoor beter op platformen zoals indeed. De kosten per sollicitant gaan omlaag terwijl de kwaliteit van de sollicitant omhoog gaat.

20230516_NFIntern_ARM_Blog_Icon_automation

Recruitment Marketing Automation

Automatiseer je recruitment marketing met het Associatief Recruitment Model™. Dan ben je echt klaar om te vliegen.

20230522_NFIntern_Website_ARM_Intro

Associatief Recruitment model™ Explained

Jouw doel: de meest geschikte sollicitant aantrekken, terwijl je kosten en tijd zo laag mogelijk houdt. Maar hoe doe je dat?

Jouw oplossing: Het Associatief Recruitment Model™ brengt de wensen en behoefte van jouw vacaturebezoeker in kaart. Hierdoor kan jij jouw funnel perfect afstellen op jouw gewenste vacaturebezoeker. Wacht niet langer en kom erachter hoe het Associatief Recruitment Model™ werkt en jou kan helpen. 

Ervaar zelf het succes!

20230522_NFIntern_Website_ARM_Domeinen

De basis van het Associatief Recruitment Model™

Associaties waarop jouw sollicitant beslissingen neemt

Onderzochte domeinen

We hebben in 12 domeinen associaties onderzocht. Eind 2023 zijn dat er 24. Hierin hebben we een onderverdeling gemaakt tussen:

  • Senioriteit: starters, doorstromers en seniors. Los daarvan hebben we ook de aankomende Gen-Z getest;
  • Opleidingsniveau: MBO, HBO & WO geschoolden;
  • Branche: Alpha, Beta & Gamma persoonlijkheden;
  • Gender: verschillen tussen mannen en vrouwen. 

We bekijken vanuit jouw domein en vacature hoe we dat profiel het beste kunnen aanspreken.

Waste & Personal Branding

De waste vind je in de overlap tussen opleidingsniveau profielen. Denk aan gelijke associaties tussen MBO en HBO op hetzelfde profiel. Filter ze er uit en je waste, TPH en CPH, vallen omlaag!

De personal branding vind je in overlap tussen senioriteit profielen. Zoek je een doorstromer maar spreek je een starter ook aan? Die kan je mooi bewaren in een talentpool. De exit-triggers zullen de niet gewenste senioriteit eruit filteren.

20230522_NFIntern_Website_ARM_Domeinen
20230522_NFIntern_Website_ARM_Reading

Gedragsmodellen binnen het model

Geef je ideale kandidaat de ervaring die hij nodig heeft

Door middel van data profiling zijn drie grote gedragsmodellen ontdekt wanneer het gaat om sollicitanten:

  • De scanner - Scant globaal de pagina en converteert als het bevalt wat hij ziet.
  • De verdieper - Scant globaal de pagina en verdiept daarna in 1 of 2 punten die hij belangrijk vindt. 
  • De onderzoeker - Wil alles lezen en is groot fan van FAQ's. Verreweg de meest rationele beslisser en/of zekerheidszoeker.

Afhankelijk van jouw profiel, domein en functie heeft je ideale kandidaat een voorkeur voor een van deze modellen. Je landingspagina afstemmen op jouw profiel zorgt direct voor meer en betere sollicitanten.

20230517_NFIntern_ARM_Blog_Icon_funnel

De basis van het Associatief Recruitment Model™

Je totale recruitment marketing funnel perfect afgesteld

Stel je gehele candidate journey perfect af op de ideale kandidaten. Van eerste contact tot het tekenen van het contract. 

  • Je marketing campagnes bereiken precies de juiste mensen en hebben een optimale CTR;
  • Platformen als indeed behalen resultaten die eerder onmogelijk leken;
  • Je website- en vacaturepagina is afgestemd op jouw ideale kandidaat en converteert daarom vele malen beter;
  • Je recruitment funnel is optimaal ingericht om je kandidaat te servicen en je recruiter te ontlasten. 

Kort gezegd: Dit had er veel eerder moeten zijn. Start jij ook met het toevoegen van wetenschap?

20230517_NFIntern_ARM_Blog_Icon_funnel
20230517_NFIntern_ARM_Blog_Icon_funnel
20230522_NFIntern_Website_ARM_Recruitmentautomation

De kers op je recruitment taart

Recruitment marketing automation

Geen vereiste voor het Associatief Recruitment Model. Wel een absolute toevoeging: recruitment marketing automation. Dit gaat verder dan het automatiseren van campagnes en taken. Het slim inzetten van recruitment marketing automation zorgt dat de ideale candidate journey bereikt wordt: 

20230116_NFIntern_Website_Iconen_Vink_geenrand

Neem werk weg van recruiters voor een lagere TPH;

20230116_NFIntern_Website_Iconen_Vink_geenrand

Zet afhankelijk van gedrag bepaalde advertentie sequenties aan om je kandidaat te converteren;

20230116_NFIntern_Website_Iconen_Vink_geenrand

Weet waar je sollicitant op aan gaat zodat je hem kan nurturen voor hij het contract aangeboden krijgt;

20230116_NFIntern_Website_Iconen_Vink_geenrand

Verkort het beslisproces van de kandidaat wanneer er meerdere kapers op de kust zijn;

20230116_NFIntern_Website_Iconen_Vink_geenrand

Laat dynamisch precies dat zien wat je kandidaat wilt zien en/of nodig heeft;

En nog veel meer. Wij zijn enorm fan van HubSpot als recruitment marketing automation platform en hebben dit zelfs al als Applicant Tracking System (ATS) ingezet bij verschillende klanten. Maar veel andere ATS systemen hebben ook al goed ingebouwde mogelijkheden.

Hoe dan ook: Je gaat ermee scoren!

Trots op kennis

De skills die wij hebben ingezet om tot het Associatief Recruitment Model te komen.

20230208_NFIntern_Website_Iconen_Neurowetenschap

Neurowetenschap

Via RIAT & fMRI studies hebben we de exacte associatie boven water gehaald in verschillende domeinen. 

20230208_Neuroventures_Elementen_Algemeen_Biometrics_3

Data Profiling

Met data profiling haalden we de verschillende gedragsmodellen boven water. We weten precies welk type kandidaat, welk online gedrag laat zien.

20230523_NFIntern_Website_Iconen_ConsumerProfiling

Consumer Profiling

Consumer profiling koppelt data uit neurowetenschappelijk onderzoek en data profiling aan elkaar om tot de juiste profielen en doelgroepen te komen.

20230523_NFIntern_Website_Iconen_RecruitmentMarketing

Recruitment Marketing

Veel beter scorende campagnes die alle benchmarks overstijgen. Het resultaat: Meer en betere kandidaten. 

20230523_NFIntern_Website_Iconen_CRO

Conversie Optimalisatie

Conversie Optimalisatie over de gehele funnel heeft ons laten zien welke inzet, op welk moment werkt. Koppel daar de juiste associaties aan en je funnel staat als een huis.

Tijd om dit ook voor jouw bedrijf te laten werken!

Recruitment op basis van feiten. Dat zorgt voor een beter resultaat. Wij hebben jouw ideale handleiding. Wanneer heb je tijd om het er over te hebben?

2023_NF_Nieuwsbrief_Inschrijven
Melissa van Eerden - CRO Specialist

Melissa van Eerden

CRO & CRM Specialist

Melissa zorgt dat jouw funnel optimaal werkt met jouw doelgroep. Alle communicatie in je funnel wordt optimaal afgestemd op je doelgroep.

20230213_Gezicht_Offerte_Laura

Laura Van den Akker

Neurowetenschapper

Laura zorgt dat het associatief recruitment model past bij jouw bedrijfsdoelstelling. Waar nodig wordt er een klein extra onderzoek gedaan om de ideale match te krijgen.

Martijn den Otter

Martijn den Otter

Neurowetenschapper, profiler

Bedenker en onderzoeker van het associatief recruitment model. Gaat helemaal los om voor jou het maximale resultaat te behalen.

Kennisbank artikelen

Verrijk jouw kennis over het Associatief Recruitment Model!

Wat is een associatie?

Wat is een associatie?

Een associatie is een verbinding tussen verschillende onderwerpen die je in je gedachten maakt. Associaties kunnen reëel en niet reëel zijn...